Direktlänk till inlägg 28 november 2010

En effektiv dag.

Av Nina - 28 november 2010 20:36

Oj, vad effektiv jag har varit idag. Knappt så jag kan tro det själv. Tog en liten sovmorgon och gick upp strax efter tio. Pratade med pappa i telefon medan jag odnade frukost som jag åt framför tv:n. Jag fastnade framför slutet på Harry Potter och hemligheternas kammare. Passade på att hämta datorn i en reklampaus, betalade räkningarna ocn nätshoppade julklappar till sex personer + en till mig. :) Kunde inte låta bli.


Efter lunch gick jag bort till stan och kikade lite på julskyltningen och köpte nya toffsar till gardinerna i sovrummet. Sen vidare till Ica för att köpa lite småsaker som fattades hemma. Väl hemma igen och i skydd från den värsta kylan värmde jag mig med lite glögg och kaffe i sällskap med en bok. tog tag i disken och diskade faktiskt hela diskberget, plockade dessutom undan lite här och var i lägenheten. Ställde fram alla ljusstakar och bytte till julgardiner. Jag han till och med att fålla upp gardinerna från förra lägenheten innan det var dags att börja laga mat tills Anton skulle komma hem från simlärarutblidningen i Borlänge. Nu sitter jag här och vilar i soffan och funderar över hur jag orktat allt detta. Vaknade på morgonen med ångets över vad jag skulle välja att göra men jag behövde inte prioritera bort så värst mycket. Det behövdes ju fixas och donas, bara jag inte klappar ihop sen i veckan så är jag nöjd. Denna helgen fick jag ju bara en ledig dag. Men nog tjatat. Nu ska jag bjuda på lite bilder. 


Julgardiner och ljustakar i köket.

       

       

Nya gardintoffsar och snögubbar i fönstret.


Julstämning på kontoret.


 Pakettavla till läsehörnan. :)


Vardagsrumsfönstret före gardinbytet.

  

 Vardagsrumsfönstret efter gardinbytet.


En bild på nya soffan.


 
 
Ingen bild

stor bror

29 november 2010 16:21

Fint du har fått det yster!

Nina

29 november 2010 17:40

Tack så mycket! Lite finare sen du var här och mumsade bullar i alla fall. Kanske skulle bjuda på nya bullar någon dag. Hojta om ni vill komma förbi!

 
Jen

Jen

29 november 2010 21:42

Mysigt det blev, och soffan blev ju jättebra!

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

30 november 2010 18:36

Tack och tack! :)

 
Ingen bild

Frida

30 november 2010 11:23

Åh våra fina julkort från bokmässan...dom måste jag ju också ta fram. helt glömt! :)

Nina

30 november 2010 18:36

Ja, jag hittade mina när jag letade efter några andra gamla papper. Kärt återseende. Kan inte med att skicka iväg dem. Blev ju tvungen att använda dem till nått. ;)

 
MoaPoa

MoaPoa

30 november 2010 18:44

Vad fint du har fått det, Nian! Min favorit är absolut de inramade vykorten, något för mig att använda i förskolan och för dig att använda i jobbet...? :) Har lite dåligt samvete att jag, Lina och lilltösen inte har hunnit besöka dig än, men för min del är det fullt upp med skolan och kommer att vara det tills i slutet av januari. Hoppas det är bra med dig annars och att det går bra med jobben? Vi hörs! kramar

http://www.mittlivsommoapoa.blogg.se

Nina

1 december 2010 18:59

Tack så mycket!
Det är full rulle hela tiden här med, med jobb annat. Nu har ju Anton och hans kisse flyttat hit med så det är inte lika ensamt nu! :) Får se om vi hinner träffas något i jul eller trettondagshelgen då!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards