Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Utflykt.

Av Nina - 2 juni 2009 22:52

Idag fick vi låna Antons föräldrars bil så vi åkte till Lidköping där Antons föräldrar är uppväxta. De har alltid tyckt att det är dåligt av mig att jag aldrig varit i Lidköping så nu tog jag tillfället i akt. Det var faktiskt ganska mysigt där tycker jag. Vi gick runt och kikade i lite affärer jag hittade en mysig presentbod med bland annat gammeldagsa leksaker (sånna i plåt som man skruvar upp med en liten nyckel), hantverk och kakburkar med mera. Anton hittade en spelbutik där han slog till på en expantion till ett gammalt spel han hade. Vi åt en god lunch på en resturang som hette Rhodos och sen var vi till rörstrands outlett där jag ville köpa allt men komm ut utan någonting. Jag borde egentligen spara så mycket jag kan nu inför kommande arbetslöshet så det bidde inget. Undrar hur det ska gå om vi åker till Ullared nästa helg. Men detta var ett sidospår.

Vi letade efter en väg för att komma ut till Värnen men fick nöja oss med att titta ut på den från en bro över ån. Härligt att se vatten i alla fall, även om det blåste som om det vore havet. Hann kika in i Lidköpings stadsbibliotek också. Jag tycker att det var väldigt mysigt. Där skulle jag inte tacka nej till att jobba (inte för att jag skulle tacka nej till något ställe) men jag tyckte det verkade vara ett trevligt ställe att arbeta på.

På vägen hem ville Anton visa vart hans mormor hade bott i Harsslösa så vi åkte runnt med blien på små grusvägar och letade. Tror att vi var vilse ett tag speciellt när vi kom till en stor vedhög som täckte en fjärdedel av vägen som sedan slutade i en återvändsgränd. Tillslut hittade vi det dock och jag fick se vart Anton hade lekt när han var liten. Kul var det att få åka iväg en sväng från lägenheten och se något nytt. När vi kom hem sen somnade jag dock som en klubbad säl i soffan och sov väldigt gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards