Direktlänk till inlägg 8 december 2012

Julstämning

Av Nina - 8 december 2012 21:53

Idag har det varit riktig julstämning. På dagen var jag en sväng i stan och shoppade lite och det var så mysigt på torget med alla julbodar, granar och en kör som sjöng julsånger på rådhustrappan. Luktade så gott av brasor, rostade manldar och glögg. Dessutom var alla färgglada björnskulpturer på plats på torget så det var lite exta krydda i julshoppingen. Fick i alla fall några klappar köpta och lite finkläder till mig.


På kvällen sen var Anton, Jag, Malena, Jack och barnen och åt julbord på mysiga Hofsnäs herrgård. http://www.hofsnas.se/julbord.html Första gången jag äter julbord ute någonstans så det var ju extra roligt!

Anton hade vunnit middagen på en lott han köpt av någon på jobbet så det var inte fy skam att kunna betala hela kalaset med en post-it lapp. :) Tänk att han alltid har sån tur!

Maten var i alla fall jätte god och det fanns så mycket att välja på både varmt och kallt och sen efterrätt på det. Gissa om jag är mätt och belåten nu? Ljuva julmat! Längtar inte så mycket efter julen utan det känns som att jag redan njuter i fulla drag av att den är här med all fin snö och mysiga julejus.


Imorgon ska vi mysa lite till, åka pulka med barnen och sen blir det nog en sväng till stan imorgon med. Mycket att fixa och förbereda. Nu ska jag nog däremot bädda ned mig i sängen och läsa lite extra länge innan jag sommnar. :)


God natt!

 
 
Fröken

Fröken

9 december 2012 11:29

Mysigt med julstämning och julbord! :) Har ni fått någon snö än och när kommer du till Dalarna? Hinner vi träffas något under jul? (Jag kommer att vara hemma och ledig under samma vecka som nyår) Kram!

http://www.enfrokensdagbok.blogspot.com

Nina

9 december 2012 16:49

Hej! Jo det var mysigt med julbord och snö har vi i massor. Jag kommer till Dalarna kring den 17e december så veckan före jul. Är du inte hemma då? Vore kul om vi han med att ses! Kram/Nina

 
Jen

Jen

10 december 2012 10:13

Jag var också på julbord för första gången (tror jag) i lördags. det var trevligt :)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

10 december 2012 18:23

Ja, det var det! Kan nog bli fler gånger har jag en känsla av. ;)

 
Fröken

Fröken

10 december 2012 22:19

Vi får försöka att ses när du kommer hem till Dalarna, men jobbar som sagt hela veckan innan jul så vi får pussla lite... Dessutom kommer vi fira jul med släkten under lördagen (22/12) i år och sedan åker vi till Norrköping och Eskilstuna för att fortsätta med julfirandet där. Hör av dig när du kommer på hemmaplan! Kramkalas

http://www.enfrokensdagbok.blogspot.com

Nina

11 december 2012 22:06

Det ska jag göra! Vad har du för mobilnommer? Blev ju av med alla när telen försvann...

 
Fröken

Fröken

12 december 2012 18:44

Slänger iväg ett meddelande på fejjan! :)

http://www.enfrokensdagbok.blogspot.com

Nina

15 december 2012 16:26

Fick det, Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards