Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Helgbestyr julplaner och sånt.

Av Nina - 2 december 2012 15:44

Har haft en lugn helg. Varit och inhandlat veckans mat med Anton på Ica, druckit gögg och sett på (eller om jag ska vara riktigt ärlig sovit till) film, läst massor och vilat länge om morgnarna. Igår var vi hos Antons syster och bakade pepparkakor med hela familjen, riktigt mysjuligt var det och sen snöade det ju till och med lite utanför fönstren medan vi bakade. Gick inte så bra med mina pepparkakor till en början så jag förklarade för Livia som bakade brevid att man ju inte kan vara bra från början utan att man ju måste få öva lite först. Det tyckte Livia dock var nonsens. Hon var minnsan bra på allt från början! Vad vi skrattade...skönt att ha den inställningen. Hoppas hon får behålla den länge! ;) 


I Borås har vi ju inte alls lika mycket snö som jag sett på foton från Dalarna men lite puder på gräset i alla fall och kallt, -10 idag så det är väl helt ok ändå. Julstämningen börjar infinna sig. Adventsljustakarna och adventsstjärnan är framme och nu funderar jag på om det inte är lika bra att sätta upp julgardinerna med med en gång eftersom jag ju inte blir hemma så mycket längre till.


Jag ska bara jobba två veckor till sen ska jag vara ledig veckan innan jul så då åker jag nog upp till mor och far och jular lite i förväg med dem. Ska bli mysigt att hinna vara hemma lite längre än bara sterssigt över en helg, men jag misstänker att tiden kommer att gå fort ändå. Tur att det är en lång julhelg i år i alla fall. Jul jul jul! Jobba två dar och sen är det ju nyår! :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards