Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Lugna lördag.

Av Nina - 29 januari 2011 20:18

Har haft en lugn dag idag, suttit på balkongen och njutit av solen medan katterna fick vara ute och kollat på fåglar och lukta på uteluften. Sen åkte jag en sväng med bilen. Var på loppis och hittade äntligen en fin sockerstöare som jag slog till och köpte. Har letat efter en länge och nu hittade jag en fin i glas och metall lite rundad som ett päron precis som jag tänkt mig för bara en tia. :)


Sen var jag och tankade, handlade och lagade matlådor när jag kom hem. Samtidigt passade jag på att lyssna lite på ljudbok "tjuvarnas herre" och jag gillar den! Slöade ett tag i soffan med en kaffe, muffins och några böcker. Passade på att spela lite guitar hero och nu sitter man här. Egentligen borde jag väl försöka memorera mina bokprat inför den kommande veckan men jag orkar inte nu. Vill vara ledig och det har varit så skönt att slippa stressa idag. Imorgon ska jag åka hem till Borlänge en snabbis och hälsa på Therese i hennes och Mickes nya lägenhet. Ska bli kul för det var verkligen länge sedan vi sågs. Måste ha varit förra sommaren eller något. På onsdag kommer Anton tillbaka och det ska bli skönt att slippa vara ensam mer. Han har varit på intervju för ett jobb i Borås så nu får vi se hur det går. Kanske hamnar man in Borås igen?


I vilket fall har det varit världens bästa väder idag. Jag blir så glad när solen tittar fram. Vårkänslor! Kanske att man hinner med en tur med långfärdsskridskorna i solen imorgon. Det vore fint. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards