Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Det som (inte) händer just nu.

Av Nina - 22 mars 2011 17:41

Här händer inte så mycket mer i mitt liv just nu än att jag jobbar och försöker ta det lugnt så fort jag har chansen. Fastnar framför datorn eller tvn och läser ju en hel massa på fritiden också. Men lite smått sådär börjar man ju undra om det var allt nu. Ska de fortsätta i samma lunk fram tills pensionen. När ska jag hinna göra alla de där sakerna som jag drömmer om? Och kanske allra viktigast var ÄR det jag drömmer om? Nu har jag äntligen fått börja jobba som det jag vill (och trivs med det även om jag gnäller lite ibland), men nu då? vad mer? Det är sånt jag sitter och grunnar på när jag får en stund över.


Imorgon ska jag åka till Västerås för att ultraljuda min halsknöl, är säkert inget farligt men det ska bli skönt att veta säkert. Sen tänkte jag unna mig lite egen-tid i Västerås för att handla lite. Skulle verkligen behöva lite nya kläder eftersom ännu ett par av mina favo-brallor sprack i söndags när jag jagade katten i trapphuset. Sen ska det bli skönt att få en ledig vardag för att ordna med uppsägningen av lägenheten, elen, internet o.s.v Kan man säga upp tv-licensen?


Fick bilder från nya lägenheten av Antons pappa idag i alla fall. Spännande var det att kika och få veta lite i alla fall hur det ser ut. Mindre än nu men ser ut att vara i MYCKET bättre skick än lägenheten i Sala och billigare dessutom. Bara jag kan komma överrens med alla svarta detaljer i kök och sovrum blir det nog bra.  

 
 
Ingen bild

Mia

22 mars 2011 22:09

Välkommen till medelåldern! ;)

Och nja, tv-licensen är svår att säga upp. Inte omöjligt, men svårt. Man betalar där man är skriven, men det blir ju bara en licens per hushåll så om Anton redan betalar ingår du där.

Nina

23 mars 2011 09:01

Vet inte om jag borde tacka eller rulla runt på golvet i ångest? :P

Allt är uppsagt nu i alla fall förutom internetabonemanget som jag tydligen har 5 månaders bindningstid kvar på, och TV-licencen som tan tydligen inte kan göra sig av med förrens efter att man har blivit folkbokförd på det nya stället. Suck!
Men det är ju en bra bit påväg nu. :)

 
Jen

Jen

23 mars 2011 17:16

Ähh, säg bara att du örjat flytta och inte längre hare n TV. Det fungerar:)
Snart får båda gå på sightseeing:)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

23 mars 2011 18:47

Ja jag kanske får pröva det. Sightseeing tycker jag låter bra. Nu när jag tänker efter har vi många nya ställen att utforska. :)

 
hanna

hanna

25 mars 2011 09:26

vad är det för halsknöl du har? nu blev jag värsta orolig :S

http://hannavafan.blogg.se

Nina

25 mars 2011 19:20

Jag vet ju inte riktigt ännu, men på ultraljudstestet sa de att det troligtvis bara var en körtel som var uppsvälld och det kunde visst hända i samband med någon förkylning. Så förmodligen är det nog inte farligt alls.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards