Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Inväntar "glitter och rosa fluff"-kompletering.

Av Nina - 3 november 2009 10:27

Har idag gjort min första inlämning i Svenska för lärare med inriktning på tidigare åldrar. En portfolio skulle det tydligen vara. Jag täckte vål inte mer på det utan antog att det var en vanlig papperskopia av arbetet som skulle in. Gissa om jag bedrog mig!

Mina klasskamrater hade varit väldigt kreativa och köpt mappar och pärmar. Endel var prydda med klistermärken och fina bilder. Jag kanske borde ha anat att minimikravet var en pärm när de skickade ut mejlet om att man kunde ställa portfolion i hyllan under dagen. Så nu inväntar jag att en kompletering kommer vinandes några veckor framöver. Men då ska de få fluff, guldsnören och paljetter, gärna små som är fastklistrade så där lagom bra så att det ligger över hela golvet så fort pärmen öppnas.

Ja jag vet, nu är jag småsinnt men jag hade gärna pysslat lite med ett fint omslag på mitt arbete. Hämndaktionen liksom bara ploppade upp i mitt huvud i form av en extremt överpysslad portfolio. Och jag kan inte släppa tanken!

 
 
Ingen bild

Yäcc

3 november 2009 13:07

Yikes. Min första tanke är att det varken känns seriöst eller akademiskt, men vill de ha det så, så visst. Rätt harmlös komplettering i såna fall. :) Lätt att du ska pyssla med små stjärnor och fluff och glitter! Glöm inte att fota det senare! :)

 
Nina

Nina

3 november 2009 18:53

Vi får väl hoppas att de inte är så kräsna att jag får göra om det men jag har införskaffat mig en pärm på seconhand bara utifall att. Kanske dags att börja pyssla med pärmen inför nästa kurs?

http://nian.bloggagratis.se

 
MoaPoa

MoaPoa

3 november 2009 23:07

Hej Nian! Synd att du inte frågade moi, som blivande förskollärare har vi lärt oss om portfolio in i minsta detalj! ;) Hoppas du klarar dig utan komplettering! Men läser du en lärarkurs?!! Kramar

http://www.ettoskrivetblad.blogspot.com

 
Nina

Nina

4 november 2009 16:35

Ja det var synd att jag inte tänkte på att fråga någon, jag bara antog att det inte var något särskillt med en portfolio. Jag läser svenska för blivande lärare som kurs men det är en del av lärarprogramet här, så jag läser tilsammans med pedagoger från förskola och upp till mellanstadiet. Så nu är vi ju nästan kollegor. :)

http://nian.bloggagratis.se

 
MoaPoa

MoaPoa

5 november 2009 22:25

Jajjamän! Men du ska väl inte bli lärare?!! ;) Är det en kurs du läser utöver allt annat, eller hade du en kurs valbar som du fick läsa vad du ville bara att du fick ihop poängen?

http://www.ettoskrivetblad.blogspot.com

 
Nina

Nina

6 november 2009 08:50

Nej jag ska inte bli lärare, läser den för att det vekade intressant och för att få ihop till mina poäng. Jag har 120 hp att skrapa ihop i valbara kurser det du! :)
Hur går det med Moas studier då?

http://nian.bloggagratis.se

 
MoaPoa

MoaPoa

6 november 2009 18:44

What?!! Hur många av dessa 120hp har du läst då?
Med Moas studier går det väl bra, har dock kommit in i en svacka där allt känns tungt och trist, men tror att det blir bättre snart...

http://www.ettoskrivetblad.blogspot.com

 
Nina

Nina

6 november 2009 21:59

Hitintills har jag fixat 82,5 av dem (97,5 om jag får godkänt på det jag lämnat in). Har precis haft en stor inlämning och latat mig lite efter den som belöning så nu är man ur den värsta svackan och börjar bli lite pigg på det igen och det är ju kul. Antar att vi alla har våra upp och nedgångar i motivationen. :/

http://nian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards