Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Långtråkigt.

Av Nina - 8 april 2011 09:55

Har ju haft en svullnad på halsen ett tag och i tisdgas svullnade det upp och blev jätte stort därför fick jag åka till vårdcentralen och sen sjukhuset i Västerås igår för att kolla upp det. Visade sig att det var en förstorad lymfkörtel som svullnat upp och att det nu dessutom blivit inflamerat. Så jag har blivit sjukskriven tills jag ska på återbesök på måndag och ska äta medeciner nu över helgen.


Så nu sitter jag här under morgonens första sjukskrivna timmar och funderar över vad jag ska göra med min tid. Det känns enormt frusterarande att inte få gå till jobbet när jag vet att jag behövs där och att det finns massor att göra. Men jag förmodar att det är viktigt att jag vilar nu i helgen så att pillren kan verka. Vad gör man hemma en hel dag när frukosten är avklarad och katten gått och laggt sig för sig förmiddagslur? Känner mig fruktansvärt rastlös, men jag kanske kan småstäda lite utan att det gör något, eller läsa lite? Tack och lov så känns det bättre idag. Det är fortfarande lika svullet men det spänner i alla fall inte lika mycket. Nu kan jag vrida på huvudet igen utan att det gör ont. Hoppas verkligen att penicillinet hjälper så jag slipper otrevligheter hos doktorn på måndag.

 
 
Jen

Jen

8 april 2011 10:28

Huu då. Jag tänkte på när Hanna hade körtelfeber och två svullna varknölar. Men det kanske inte är samma. Du kan gå ut på en solpromenad i stormen:)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

8 april 2011 11:15

Mmm, mysigt är det ju inte precis. Varken sol eller storm här, synd på solen men skönt att inte fönsterrutorna hotar att bogna längre. Kanske ska våga mig på en tur lite senare. Men nu måste jag äta så att jag kan ta mer piller om ett par timmar på fastande mage.

 
MoaPoa

MoaPoa

9 april 2011 12:11

Skönt att du fick svar på tal vad det var för något, även om det är mindre skönt att vara sjuk! :( Ta hand om dig nu och passa på att vila upp dig i helgen! Krya på dig, kram MoaPoa

http://www.mittlivsommoapoa.blogg.se

Nina

9 april 2011 12:37

Ja, tack! Tråkigt nu men det ska ju bli skönt när det är över i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards