Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Min påsk.

Av Nina - 25 april 2011 11:26

Har haft en helbra påskhelg. Anton kom hit och hälsade på för första gången sedan han flyttade ner till Borås och började jobba, så det var inte dumt att ses igen. På torsdag kväll tog vi det bara lugnt, åt gott, pratade av oss och såg på tv. På fredagen passade vi på att åka till Östa för att se hur det såg ut. Jag åker ju förbi avfarten ofta i jobbet och det sägs att det ska vara fint. Det är en halvö i dalälven som blivit nationalpark och det var mysigt att sitta där i solen och värmen, gå längs stranden och titta på vattnet. Kasta lite macka. Dit ska jag garanterat åka och sola lite efter jobbet om det fortsätter vara lika varmt tills jag slutar i Heby.


På lördagen åkte vi till Stockholm och såg Dylan Moran's stand-up show yeah, yeah på cirkus. Kul för vi har nog sett "Black books"-serien hur många gånger som helst. Anton hörde på radio i bilen på väg upp att han skulle komma till Sverige så vi bestämde ungefär samma dag. Kul var det (även om jag saknade textremsorna lite) och mysigt på cirkus, här kunde man ju se honom på ganska nära håll och inte som när vi såg Eddie Izzard i Göteborg. Han var bara en prick i fjärran. Alla bibliotekarier har nog en liten Bernard inom sig i alla fall så jag skrattade gott. :)


dylanmoran.com


I söndags var vi hem till Kyna, åt pizza och fikade med pappa. Sen tog vi årets första roddtur i Ösjön och fick både sol, vattenglitter och lite armträning. Det är inte alls dumt med långhelg speciellt inte i det här toppenvädret. Hoppas ni alla har haft en lika fin påsk!


/Nina 

 
 
Jen

Jen

26 april 2011 14:33

Helt underbart sommarväder! :)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

26 april 2011 22:41

Ja, det var nog den finaste påsken jag kan minnas. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards