Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

Ingen affär.

Av Nina - 24 oktober 2012 20:45

Det blev ingen affär den här gången heller. Idag var vi på banken och insåg att det inte skulle bli så mycket kvar att leva för eller för att reparera oförutsedda skador på hus och inventarier. Vi blev avrådda från att låna till det här huset. Bättre att vänta istället tills vi hunnit spara lite mer så vi inte måste låna lika mycket nästa gång.


Det var nog rätt beslut, men åh vad jag hade velat ha DET huset. Kommer det att komma ett lika bra framöver det är frågan? och kommer jag att ha mer pengar då? Varför kunde det inte blivit till salu lite senare?


Suck! Bara att börja om.

 
 
Ingen bild

Marie

25 oktober 2012 07:43

Det kommer dyka upp bättre bostäder. Det här huset var nog bara för att locka er och få er att börja spara än mer. ;) Det är trist att bli rådd att inte låna så mycket eller bli överbudad i ett senare skede! Vi budade på ett hus förra året men säljarna valde att inte sälja då vilket gjorde att vi köpte huset där vi bor nu som har bättre badrum och för mindre pengar. Jag är rätt nöjd med det. :)

Lycka till!

Nina

28 oktober 2012 14:10

Jo det blir nog bra till slut ändå men just nu känns det ju lite trist. Det kommer nog ett nytt drömmhus som ligger perfekt, på landet men ändå i stan. ;) Nu är det bara att vänta, spara och hoppas att rätt hus dyker upp när plånboken är tillräckligt fet.

 
Jen

Jen

26 november 2012 14:40

Ja, Hanna har fått det jättemysigt. Kaffetermosen kom till användning också :)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards