Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Hål.

Av Nina - 20 december 2010 18:13

Glömde skriva en sak. I lördags hände det en typisk Nina-sak. Hemma hos Anton i Skövde hade vi planerat att gå ut och åka lite pulka med Livia innan vi skulle på bion på eftermiddagen. Jag och Livia var ensamma i hallen så jag passade på att busa lite med henne vid trappan. Lekte tittut och eftersom Livia är lite kortare så fick jag böja mig längre och längre ned ända tills...

Ritch byxorna spricker i baken. När man har lila och svartrandigt under så är det inte så lockande att gå på bio och visa upp rumpan. Det var dessutom de enda byxorna jag hade med mig. Så det var bara att slänga sig i bilen med Malena och åka till stan och hitta nya byxor. Tur bara att det inte hände när jag hälsade på på mitt gamla jobb. Hade redan upptäckt ett litet hål på knät och dessutom lyckats med att göra en kaffe-fläck, men det får man väl bjuda på antar jag.


När jag kom hem i söndags hade mina snälla föräldrar lämnat en julgran till mig på balkongen. Drack lite morgonkaffe och släppte ut katterna lite innan jag skulle sätta i gång med pyntet. Så hör jag ett brak. Kommer ut på balkongen, ser att granen har vält och Hansi jamar som en tok i ena hörnet av balkongen. Har ju mina onda aningar och mycket riktigt... Vem har vält granen fått stora skälvan om inte Nillan som hoppat över min strategiskt placerade stol och klämt sig genom hålet och över till grannens balkong.


Stånk, inte första gången det händer. Förra gången kom hon dock tillbaka självmant. Detta förklarade hon tjurigt, var inte aktuellt då hon råkade veta att det fanns en mördargran på andra sidan. I mer än en timme sprang jag ut och in, ropade... lockade med godis och bara försökte stirra ut henne. Ingen effekt. Klockslaget då reprisen av robinson skulle sändas började närma sig. (tro mig inget jag missar i första taget. Och jag tänkte kan robinson deltagarna så kan jag, var på jag hämtade Anton som support och sedan klättrade upp på räcket och hävde mig runt och förbi betongväggen in till grannen. (Bör kanske nämna att jag faktiskt ringde på dörren först men att ingen var hemma) Sen var det bara att slänga över kattakräket till Anton och klätta över själv igen. Något darrig, men ändå ganska stolt nybliven fasadklättrare, precis i tid till robinson. :)


Orkar ni läsa om fler hål?


Skulle klä granen sen och kom på att jag kunde använda min lilla ljusslinga som jag brukar ha i en glasskål annars. Har inte köpt någon riktig slinga än. Hängde i alla fall upp den så fint, men själva batteridosan ramlade av och slog till på julgransfoten. Fortsatte att pynta men tyckte liksom att det skvalade lite. Först när strumpan blir blöt upptäcker jag att julgransfoten läcker, kissar i en liten stråle på min fot. Kissegran! Löstes dock ganska smärtfritt med en glassburk undertill, men vilken chock i vår flock. Nillan kanske hade rätt om att granen var ond ändå?


Nu är den i vilket fall äntligen klädd och fin min första egna julgran i lägenheten!


    


Nillan och granen kommer ändå ganska bra överrens, men på avstånd. ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards