Direktlänk till inlägg 2 december 2010

En sån dag!

Av Nina - 2 december 2010 21:30

Elände började redan igår kväll med att bilen inte startade när jag skulle åka hem från jobbet. Bara klickanden och inte alls något vanligt wrooom. Var bara att slänga sig efter närmsta buss så snart jag konsulterat pappa och kommit fram till att ett nytt batteri skulle göra susen. Bussen hem.


Därför vaknade jag tidigar i morse och var ganska gnällig när jag skulle gå (20 mins promenad) till stationen för att bussa till Heby. Hadde varma kläder på mig i alla fall och behövde inte frysa allt för mycket. Hoppar på bussen och pustar ut. stoppar händerna i fickorna och inser att alla mina nycklar inklusive bilnycklarna ligger i den jackan som jag ratade för att bespara den från motorfläckar. Bara att hoppa av bussen alltså och bita i det sura äpplet och gå hem igen.


Som tur var var ju Anton hemma så jag ringde och bad honom möta mig med nycklarna jag hade i fickan. Nästan hemma upptäcker jag att vi gått om varandra och jag får vända och jaga ikapp honom i kylan. En efterlängtad härva av nycklar överräcks och jag hastar iväg tillbaka till tågstationen för att hinna på nästa buss. 


Blir några minuters väntetid till och med och jag känner mig ganska nöjd att ha hunnit ändå. Men när jag gräver på nytt i fickorna efter pengar till en ytterligare bussbiljett så slår det mig. Här finns inte en enda lite bilnyckel bara hus och jobbnycklar. Ringer Anton "Mina bilnycklar ligger händelsevis inte i den andra jackfickan?". Jo så är det förstås. Bara att glömma denna bussen med och vända tillbaka en hemmåt en andra gång.


Jag förstår inte hur jag lyckas och vart min hjärna runnit ut!

Efter en och en halv timmas rusande mellan hemma och stationen sitter man på bussen påväg tilljobbarkompisen som väntar för att hjälpa mig köpa nytt batteri på macken och att byta ut det. När batteriet väl är på plats konstaterar vi bara att det inte verkar lösa problemet. Startkablar kopplas på och nu ryker det ut motorn. Spännande! Tog bilen till verkstaden och sen var det bara att boka av ett viktigt möte som jag kämpat i en vecka för att få till.


Men sen vänder det. Min chef dyker upp och säger att han tänkt åka på mötet, jag får lift med honom upp till en annan del av kommunen och kan hålla mötet ändå trotts allt. Sen får jag lift med en av lärarna som var med tillbaka. först till henne där jag hittade tre ursöta kattunger att gulla med (vilken effektiv terapi) medan hon fixade lite och sedan fick jag skjuts hela vägen hem till dörren i Sala. :)


Nu har jag tittat på Robinson och tröst ätit också så nu är jag på topp igen. Är bara bilen jag är lite orolig för, men det löser sig väl det med på ett eller annat sätt. Don't worry be happy. No panic on titanic. 

 
 
Marie

Marie

2 december 2010 22:33

Fy vilken dag! Jag hade satt mig ner i en snödriva och vägrat gå därifrån. Heja dig som inte gjorde det. Och ja, kattungar är bra terapi!

http://joelly.se/anteckningar

Nina

3 december 2010 19:05

Jo nog var det nära ett par gånger ändå att jag gav upp. Men nu är jag på topp igen och bilen är lagad, så jag är glad. Livet belv lättare med en gång. :)

 
Jen

Jen

6 december 2010 07:41

Vilken otur du hade. Du har ingen tur med bilar du. Kom att tänka på när du och Hanna skulle komma på filmkväll. Det gick ju inte jättebra... :)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Nina

6 december 2010 17:35

Nä, det gjorde det ju inte. Tur att det finns folk i min omgivning som kan dethär med bilar bättre än jag! :)

 
hanna

hanna

8 december 2010 19:09

måste säga att du fått värsta mysigt i din lägenhet ninan! bara jag hade pengar så hade jag kommit ner direkt!

och det där med bilen, påminner mig om när vi fick stopp vid shell ;P

http://hannavafan.blogg.se

Nina

9 december 2010 17:21

Tack så mycket! Pysslar och står i serru! Och ja jag tänkte också på när vi fick stopp vid shell och jag var helhysterisk fast hjälpen var innom räckhåll. Tur att någon hade lugnet i behåll den gången! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards