Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Göteborg.

Av Nina - 2 juli 2010 10:32

  


I förrgår tog jag och Anton bilen till Göteborg. Jag har tyckt så länge att jag har bott så nära och borde lära mig att hitta där. Jag har varit där så sällan trots att jag bott nästgårds i Borås. Synd nog så lärde jag mig inte att hitta någon stans denna gången heller, men jag kände i alla fall igen mig på flera ställen och kunde tala om när jag varit där förut. Det är dock kanske inte det mest praktiska när jag vet en plats jag har varit på och försöker få anton att hitta dit genom luddiga beskrivnigar av saker jag passerat på vägen.


Vi hade det bra i alla fall och kollade lite i affärer åt kinesiskt och promenerade längs med vattnet. I hamnen hittade vi nog det som jag tyckte var allra coolast nämligen denna båt (båtnörd som jag är) Ostindienfararen Göteborg. Tänk hur det skulle vara att segla iväg med en sån till ostindien. Häftigt. Men sen får jag väl erkänna att jag tillslut tröttnade på att gå i affärer och knuffas och trängas så då gnällde jag lite och så bestämde vi oss för att åka hem. Som tur var valde jag sten och Anton sax så jag slapp köra i alla bilköer och rusningstrafiken hem. Jag var hysterisk nog på vägen dit när vi skulle ta oss in i stan genom alla filer för att komma till parkeringen. Är det riktigt sunt att vara rädd när man själv kör? Eller är det ett tecken på att man har insett riskerna? Härdningen från bilandet i Paris sitter i alla fall defenitivt inte kvar. :P

 
 
Jen

Jen

4 juli 2010 13:31

Vad mysigt med utflykt:)

http://jennyfilipsson.blogg.se

 
Nina.

Nina.

7 juli 2010 09:44

Jo, det var mysigt att åka en tur och speciellt skönt att komma hem sen. Jag kommer nog alldrig att bli en storstadstjej. ;)

http://nian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards