Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Det är tråkigt att vara arbetslös.

Av Nina - 20 januari 2010 09:03

Såg en tjej på tv-nyheterna som var arbetslös. De intervjuade henne och hon berättade att hon sökt ca 200 jobb och att hon hade börjat krypa på väggarna där hemma. Hon hade, hör och häpna till och med börjat tvätta gardinerna i vardagsrummet.

Kände igen mig lite i det. Jag har sökt kanske 20 jobb och har redan funderat på att börja tvätta gardiner, mattorna fick dock prio ett. När jag kom hem i fredags och var klar så satte jag mig i soffan och stirrade ett tag innan en febril aktivitet startade. Jag låter bilderna tala för sig själva.


Före:

 

Efter:

   


Notera även pärmarna i soffan där jag påbörjat min aldeles egna arkivering av skolpapper sorterat efter termin och kurs i fallande datum.

Måste ta mitt förnuft till fånga, dricka en kopp kaffe och börja med det jag borde göra nämligen söka jobb.  

 
 
Yäcc

Yäcc

20 januari 2010 09:24

Ingen kan anklaga dig för att ligga på latsidan i alla fall. Posta länk till det här inlägget i nästa jobbansökan och kommentera: "jag jobbar hemskt gärna och ogillar när jag inte har saker att göra". ;)

http://joelly.se/anteckningar

 
Ingen bild

Frida

20 januari 2010 15:58

sorterar och klassificerar skolmaterial, sätter in i pärmar, ordning & reda...praktiserar ju för fullt inför ditt framtida jobb :)

 
Lina

Lina

20 januari 2010 18:49

Nina!!! Jag har också sorterat mina papper, efter termin, kurs och datum!!! *panik* Vi måste göra något åt detta och skaffa oss ett liv igen! =D

http://icy.bloggplatsen.se

 
Nina.

Nina.

21 januari 2010 01:05

Tja, jag vet inte hur jag ska se på detta nya fenomen, men jag hoppas att det går över. Kan ju så klart vara bra för jobbsökandet att ha lite koll på vad man gjort. Skulle det nu vara så att det känns tråkigt imorgon med kanske jag får ge mig på evighetshögen av foton som borde sättas in i album. Det borde hålla mig sysselsatt för ett tag. Om jag lyssnar på en ljudbok samtidigt måste det väl kunna gå under kompetensutveckling eller?

http://nian.bloggagratis.se

 
hannan

hannan

4 februari 2010 00:04

jag vet att du bryr dig, du är ju min andra syster :)
vad kul att du fått jobb! skulle vara jättekul att hälsa på, kanske jag kan styra ihop nått med jenny och vi kan åka tillsammans? det blev ju ganska komist sist, haha! ett roligt minne, och nu kom jag att tänka på furuvik.
Jag tycker om dig! hälsa hem och alla katterna, kramar, Hannan

http://hannavafan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards