Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Morgonyra.

Av Nina - 8 januari 2010 09:22

Vaknade imorse av att Antons alarm på telefonen gick av. Visade sig att han hade lektion och skulle sätta sig framför datorn med sitt konferensprogram och diskutera olyckor med stora fordon. Jag blev ganska sur eftersom jag inte viste om att han skulle upp tidigt, klockan var 7:30, och jag tror att jag kan ha sagt något väldigt argt i stil med "fattar inte din skola att det här räknas som mitt i natten för mig?" och sedan somnat om.

Till saken var att jag faktiskt, optimistisk som jag är, tänkt gå upp bara efter att han lämnat toaletten ledig, men icke. Istället började jag drömma vanvettiga haranger om att jag var med och hälsade på på hans skola där de övade på att kapa just stora fordon för att plocka ut markörer. Sen började övningarna spåra ut något när alla blev väldigt engagerade i att, av bildelar bygga, en hinderbana liknande en skateboard-park. Jasså är det sånt här oseriöst de håller på med här nere basunerade jag snorkigt ut och bestämde mig i ilska att ta bussen hem. Som alla nog vet så går tyvärr aldrig bussar hela vägen hem för min del och jag landade i lilla Ornäs för att konstatera att det var i mitten av natten och att det härjade miljontals mini-tornados i trakterna mellan busskuren och hemmets trygga vrå.

Det var ungefär här som jag vaknade kallsvettig och med ångest och insåg att jag sovit en timme extra. Var också tvungen att fråga Anton om jag hade varit elak i sömnen, men tack ock lov var ingen större skada skedd. 


Dagens(eller snarare morgonen/nattens) vishet: Min skönhetssömn är inte att leka med och jag borde inte sitta uppe halva natten för att se på Playa del sol...

 
 
Jenny

Jenny

10 januari 2010 12:10

Stackars Anton som ska behöva stå ut med att du är elak mot honom på nätterna. Hans har äntligen börjat få sova bra, för nu var det evigheter sedan som jag pratade i sömnen:)

http://jennyfilipsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards