Direktlänk till inlägg 16 december 2009

Julbak och vinter-stämmning

Av Nina - 16 december 2009 23:53

  Har man ingen trädgård har får man använda balkongen till snölyktor och   enarmade snöänglar. 

Lussekatter har jag också hinnit baka. Tur att mamma har bakakutsrådgivningsjour 24h/dygn via telefon. :) Trode först inte att de skulle jäsa alls men sen blev de riktiga sumo-bullar. 


Blev några utan russin till Anton också. Katterna ville ha tonfisk i men någon gräns måste det ju finnas i hur flexibel man kan vara i julstöks-traditionerna.  

 
 
Ingen bild

Yäcc

17 december 2009 10:02

Pappa tillhandahåller Kockakuten via telefon och den har jag använt flera gånger. Speciellt minns jag en gång när jag skulle göra vitsås till fiskbullarna och jag bara stod och skrek i telefonen över den dumma mjölken och mjölet som bara ville bränna och klumpa sig. Tjejen jag bodde tillsammans med tyckte att jag var helmysko... Men när jag fått hjälp av Kockakuten blev det väldigt bra - till slut. :)

 
Nina.

Nina.

17 december 2009 15:39

Jourhavande föräldrar is the shit! Vilket område det nu än kan tänkas vara.

http://nian.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

18 december 2009 11:17

Hahaha, vilka roliga lussebullar. Dom kanske smakar bra åtminstne ;P

http://jennyfilipsson.blogg.se

 
Jenny

Jenny

18 december 2009 11:53

Lyktan var ju fin i alla fall :P :)

http://jennyfilipsson.blogg.se

 
MoaPoa

MoaPoa

19 december 2009 22:08

Läste på din andra blogg; bättre lycka nästa gång! :) Nu har du ju i alla fall provat på hur det känns att gå på jobbintervju. Vilken gullig snölykta och gulliga lussebullar, förresten! Känner igen mig i dina tankar, högskolemonstret har nog fått oss alla! Nej, men allvarligt, jag tycker nog att jag har förändrats till det bättre av högskolan, men det beror väl på hur man vill vara :) Vi ses väl i mellandagarna? Kram Moi

http://www.ettoskrivetblad.blogspot.com

 
Nina.

Nina.

20 december 2009 13:07

Jenny, jag tackar för komplimangerna till lussebularna (det är sant man blir glad bara man ser dem) och snölyktan. Vi Får göra en iglo i din tädgård sen så kan vi tända en brasa i den. Det blir väl mysigt? Har du någon kramsnö?
Moa, klart att det är både positiv och neggativ utveckling som har skett sedan man började högskolan. Jag känner bara att jag kanske skulle ha tagit skolan på lite mindre allvar och försökt leva lite mer. Jag tror att jag ska försöka ta fasta på det över jul! Hoppas att vi får till någon dag när vi kan träffas allihopa.

Kram på er båda!

http://nian.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards