Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Tankar.

Av Nina - 11 december 2009 23:56

Så sitter jag här hemma i min lägenhet med katterna däckade på varsin soffrygg brevid och tvn på i bakgrunden och funderar över livet som vanligt. Tänker att det har blivit sån stor skillnad mot hur det var förr och hur jag är nu. Jag har nog inte riktigt accepterat min livssituation nu som det normala ännu men jag börjar ju inse att det nog är såhär det kommer att se ut de närmsta åren. Jag kommer nog aldrig att komma tillbaka till Dalarna och fortsätta mitt liv där så som jag planerade när jag en gång drog iväg därifrån med tanken att det bara var tillfälligt. Just nu vet jag inte alls vart jag kommer att hamna och vem jag kommer att bli. Mycket kommer såklart att bero på vart jag får jobb en och vilka människor jag kommer att möta precis som det har varit i det förföflutna.


Men vad har det egentligen blivit av min person? Jag har släppt på så mycket och så många idéal jag hade som liten. Minns att jag tyckte att datorer var jätte fånigt och att man borde vara ute i naturen istället. Jag skulle aldrig börja dricka varken alkohol eller kaffe och jag skulle aldrig vara stressad över om det inte såg perfekt ut hemma. Som liten minns jag mig själv som påhittig och som den som planerade och genomförde aktiviteter med kompisarna, jag gjorde saker och var mer spontan. Nu är känner jag mig mest gammal tråkig och alldes för ambitiös och inrutad för att våga göra det jag drömmt om. Jag vill resa, upptäcka nya saker och ha mer tid med mina vänner och bekanta. Under hösten har jag inte ens varit hem för att hälsa på och jag minns inte när jag träffade Therese sist. Vad har jag blivit för en hemsk människa? Vart tog den glada spralliga lilla Ninan, som klättrade i träd varje år för att inte bli för stor, vägen? Jag tror hon blev uppslukad av högskolemonstret. Den andra zombie-Ninan rycker bara på axlarna och konstaterar att det är dags att gå och sova för att vara i form inför morgondagens vedermödor. Attans!    

 
 
Ingen bild

Yäcc

12 december 2009 09:37

När jag skulle flytta från Karlstad till Borås kände jag inte att jag hade nån stad som var "hem". Jag hoppades på att under tiden i Borås ha hittat anledningar - vänner, jobb, studier - som skulle kunna leda mig någonstans. Jag var inte främmande för att bo kvar i Borås och kanske pendla till Göteborg heller. Och jag är rätt nöjd med hur det blev. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards