Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Morgonlycka.

Av Nina - 25 oktober 2009 16:14

Morgonlycka.




Nu är den stora "sitta hemma och kura med inlämningar för 15 hp tills nästa vecka veckan snart här. Jag tjuvstartade lite redan i morse genom att fylla på med  burken för tentaångestmedecin med kaffe. Det känns mysigt ganska mysigt ändå att sitta hemma en vecka och slita och arbeta nu när jag vet att dagen börjas med kaffe och rostat bröd och sedan fortsätter i samma stil. Skönt att bara skriva och inte behöva springa på en massa lektioner och annat på samma gång. Jag hoppas bara att det inte blir allt för störande med hantverkarna som ska ordna inne på toaletten. Det ser ändå rätt ljust ut. Det här kan jag väl klara? Efter vecka 45 får jag till och med gå ned från 150% till bara 100% studier.


Lyssnade nyss på ett reportage på radion om en tjej på gymnasiet som gått in i väggen och drabbats av panikångest på grund av allt stress och alla krav som hon hade på sigsjälv. Då känner man sig ganska lyckligt lottad ändå. Stressad? Jag? Inte i jämförelse med allt hon tyckte att hon skulle klara av att uppnå i sitt liv. Hon var livrädd för att framstå som en tråkig människa, där ligger man ju före. Jag menar det har jag accepterat för länge sedan varför skulle plugghäststämpeln vara något att skämmas över. Släpp plugghästarna fria. :P


Men men, för att leva upp till mitt krav på att vara vara i form så ska jag iväg på ett träningspass. Det är danspass idag så jag kanske får ha lite roligt medan jag ändå håller på. Sitter och laddar upp danssuget med bästa låtarna i skivsamlingen. Varför dansar vi så lite här i sverige? I andra länder dansar man så fort man är glad i sverige dansar man bara när man är glatt berusad. Varför? Jag blir GLAD av att dansa.


Men i alla fall kommande vecka får bli pluggmys, lite biblanmys, dansglädje och kaffe i massor.

Hej. 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards