Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Öppet brev till förövarna.

Av Nina - 21 oktober 2009 21:53

Du steg in i min lägenhet en kväll och frågade om jag lekt med vatten. Jag svarade "inte vad jag vet" och sen försvann du. Du kom tillbaka nästa dag och hittade en läcka i duschen tätade den och försvann. Nästföljande onsdag var du här igen alldeles för tidigt för morrgontrötta mig och väckte mig abrupt ur min normala mogrontrans. Med dig hade du några skumma typer som stod och (för att ta seden dit man kommer) tjôtade i min hall. Jag och mina allierade (Anton och katterna) flydde hals över huvud.

När jag kom tillbaka möttes jag av...


       

Mitt badrum.

DETTA! AAAAH!

Och detta:

Det var vass i väggen.  

Syns inte så bra men väggen var verkligen tätad av vasstrån och murbruk.

 

Varken du eller dina skumma snubbar lämnade någon typ av meddelande efter er och du valde att vara oanträffbar på telefonen resten av dagen. Fick tag på en växeltelefonist som inte var insatt i läget och där för kopplade mig vidare till ytterligare en telefonsvarare. "Tala in ditt namn och nummer så ringer jag upp dig." Jo fast jag hade ju gärna sett att det var idag. Ovissheten är stor. Kan jag sova imorgon eller kommer ni igen vid sju? Behöver vi utrymma våra katter så att ni inte släpper ut dem på gatan och hur är det tänkt att vi ska leva här. Hur lång tid kommer det att ta? Varför just nu? Det är så typiskt att ni passar på precis i tentaperioden när jag hade tänkt fly med föräldrarna till ullared. Jag kan ju inte hjälpa att jag råkade duscha lite ner i advokatbyrån under oss. Jag menar det är sådant som händer.

Det är allt bäst att det blir snyggt där inne sen.

Jämer och elände då!

 
 
Jenny

Jenny

31 oktober 2009 12:13

Hahahhaa, det här är verkligen typiskt dig, Nina! Hahaha, hur det ser ut. Hoppas de fixar det snart så du kan duscha nu när ni väl fått tillbaka varmvattnet. KRAM

http://jennyfilipsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards