Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Jag ska bli lycklig... sen.

Av Nina - 10 oktober 2009 23:31

Jag har ganska svårt att hantera motgångar ibland. För tillfället gäller det skolan. Jag känner att jag inte riktigt klarar av att ge allt just nu.Jag blir liksom aldrig hundra procent nöjd med det jag gör. Jag vill så mycket men det blir ingenting av det. Var på en förskola i fredags och skulle hålla en samling, det gick inget vidare bra tycker jag. Och nu i efterhand ser jag 20 saker jag hade kunnat göra annorlunda. Denna deppighet låter sedan sprida sig vidare till allt här i livet och plötsligt förvandlar jag nig själv till världens fulaste, tråkigaste, mest oallmänbildade och ointressantaste människa. Tycker synd om migsjälv och konstaterar att jag inte alls är den person jag vill vara att jag inte hinner med att göra det jag vill göra. Eller att jag inte kan göra det därför att just nu inte är något lämpligt tillfälle. Avundas Anton som har hur mycket fritid som hellst, samtidigt som jag försöker plugga 150% jobba extra träna och klara av VFUn i ettaklassen, samt att vara en glad och rolig fickvänn. Det går inte riktigt ihop för mig. Känner mig hemskt inrutad och fången på alla sätt och vis här och det enda jag han göra är att önska att nu vore sen istället. Jag längtar så hemskt mycket efter att julen ska komma och att skoltiden skall vara över. Jag vill ha mer frihet! Men just nu kan jag bara bita ihop och sluta tycka synd om mig själv för det kommer ändå inte att hjälpa.


Kan bara inte låta bli att nynna på galenskaparnas refräng: "Alla ska bli lyckliga sen. Men inte nu och inte än! Alla ska bli lyckliga sen" 

Vill att sennet ska komma nu men det kommer det väl aldrig att göra eller?


Detta blev flummigt värre. Förlåt för att du blev tvungen att läsa denna dyngan nu. :P  

 
 
Jenny

Jenny

11 oktober 2009 10:13

Tänk på hur roligt vi ska ha i Barcelona och allt vi ska hinna med att se och göra där :)

http://jennyfilipsson.blogg.se

 
Carsan

Carsan

11 oktober 2009 15:23

Jag är inne i exakt samma typ av period fast mer en "jag är arbetslös och har ingen pojkvän" period. Så man kan säga att det är lite tvärtom men att det ändå ger samma resultat. Jag hoppas att du får ett litet andningshål sen på erotiska. Jag känner mig som en dålig bibliotekarie varje gång jag får en fråga och kommer på det bra svaret 5 min efter att personen har gått därifrån. Man lär sig dock och gör bättre nästa gång. Man är nybörjare och då kan man inte göra det perfekt. Tänk vad tråkigt det hade varit om du inte hade kommit på saker du kunnat göra bättre! Numera frågar jag tom lärarna efter en lektion vad de saknade och vad som skulle kunnas göra bättre bara för att jag ska lära mig ännu mer.

http://www.crazycarsan.blogspot.com

 
Nina

Nina

11 oktober 2009 18:35

Tack för uppmuntran. :) Jag kan nu glädja er med nyheten att jag känner mig bättre till mods för dagen. Hoppas på en fortgående uppåtriktning på humörskurvan. Ibland är det verkligen kämpigt för alla kan jag tänka mig. Carsan du borde vara stolt att du kan ta åt dig av kritiken. Jag hade helst hållt händerna för öronen och krupit in i barnens kuddhörn så en eloge till dig för det! Ska bli trevligt med Erotiska med. Det var länge sedan vi sågs allihopa nu känns det som. Jenny vi måste verkligen styra upp Barcelona resan snart. Så det inte blir så dyrt och så vi har något att se fram emot i dessa tider. Kanske ringer dig någon dag om jag får en ledig stund.

Kram på er båda/från en gladare Nina

http://nian.bloggagratis.se

 
MoaPoa

MoaPoa

14 oktober 2009 19:39

Hej Nian! Skönt att det verkar gå åt rätt håll... Vet precis hur det känns, kände nyligen själv att allt var på väg nerför då jag pluggade, jobbade, tränade och samtidigt skulle hinna med och vara social med nära & kära. Tillslut bestämde jag mig för att dra ner på jobbet och träna EN gång i veckan. Världen rasar inte samman för man erkänner för sig själv att man har en gräns (även om man som jag, och kanske du?, är överambitiös och vill lyckas med allt man gör). Tänk på det! Många kramar från Dalarna

http://www.ettoskrivetblad.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards