Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Traktorcrusing.

Av Nina - 16 juli 2009 19:04

Idag har jag varit i Säter och ängnat mig åt något så bondigt som traktor-crusing. Det har liksom blivit tradition att åka men traktor och vagn från Simon och Helenas gård och in till crusingen i Säter varje sommar. Det här var tredje gången som vi gjorde det. Vädret var perfekt, förra året kom det världens störtskur och vi var alla genomblöta och gnälliga när vi väl kom hem. De som stod trygga under sina paraplyer längs gatorna i Säter fick ju i alla fall viss underhållning av att se hur blöta vi blev (som dränkta katter). Men det bjuder jag på.

I år var det tack och lov soligt och vinden fläktade i håret så det var bara trevligt. Mysigt att sitta där på flaket, prata och titta på alla gårdar som virvlar förbi och alla bilar som köar bakom. Vi lyckades till och med få några av omkörarna att tuta åt oss. Ett mycket uppskattat fenomen som givetvis resulterade i vågen. När vi kom till samlingsplatsen var vi ganska tidiga så jag sprang för att snoka lite på Jenny och hennes Hans nya hus som hon ska flytta in i. Jag är grymmt avundsjuk. Tyvärr var de inte hemma så jag fick nöja mig med att tjuvkika i fönstret och springa tillbaka. Jag får se det ordentligt på onsdag istället, när vi är officiellt inbjudna på husesyn.

Väl tillbaka vid traktorn stod det en journalist och pratade med pappa så om jag har tur så kanske jag hamnar i tidningen Dalabygden med foto och allt. Att bejaka sin bondighet är nog nyttigt ibland. Efter mycket mer väntande och rundvandring bland traktorer och mopeder fick vi äntligen åka. För övrigt vore det häftigt att ha en veteran-moppe att susa runt på. Det pratadesen del om att vi skulle starta upp en tjej-moppeklubb. så vi får väl se hur det går med planerna. En mycket trevlig dag har det varit i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards