Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Harry Potter och halvblodsprinsen.

Av Nina - 15 juli 2009 19:21

Ikväll var jag på bio och såg Harry Potter och Halvblodsprinsen. Hanna lyckades få tag på de två sista biljetterna till premiärdagen, helt otroligt. Filmen var faktiskt bra, jag gillade den förra bättre men denhär var ändå inte dålig. Ryckte allt till ett par gånger trots att jag läst boken och viste vad som skulle hända. Det är så mysigt att gå på bio tycket jag för det blir en helt annan stämning när man hör alla ljud och skratt från publiken (även om vissa skrattade väldigt mycket, väldigt ensamt och på konstiga ställen). Efter bion pratade jag och hanna om att skådespelaren som spelar Draco förändrats väldigt mycket. "Jag tycker att han har blivit snyggare jag" säger hanna ganska högt och då vänder sig en kille framför och sneglar på oss, han trodde tydligen att det var till honom, ha ha ha det var kvällens roligaste.

Sedan åkte Hanna och jag hem till mig och målade tavlor ute på balkongen med min nyinköpta akrylfärg. Mysigt var det att sitta där och måla, kanske inte blev så mycket prata för koncentrationen var djup men det är ändå avkoplande flummigt att få kladda lite.

 
 
Ingen bild

Yäcc

1 augusti 2009 21:22

Jag såg den också på premiärdagen och det var extra roligt pga publiken - väldigt hängiven och exalterad. Sen var det lite läskigt ibland och lite olidligt i slutet när man vet att det dröjer minst ett år...! :( Å andra sidan gillar jag att de fick med så många "småsaker" trots allt. Det var ju inte bara huvudstoryn som i förra filmen, den här hade med detaljer som var roliga men inte direkt förde handlingen framåt (Rons uttagning ex).

Ge mig mera Harry Potter nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards