Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Grillning.

Av Nina - 14 juli 2009 20:03

Var och grillade hemma hos Lina och Robert med tjejerna från gymnasiet idag. Det blir inte att vi ses så ofta längre men det blir ju å andra sidan desto roligare när vi ses. Vi skulle handla mat på maxi, men det blev en gräsklippare till lilla Tanja och en födelsedags-ljus-kupp till Lina som (ska respektive har fyllt år) också. Mycket trevligt många livsöden att följa upp och god mat på det. Kan det bli bättre? Vågade till och med mig på att hålla Lilla tanja lite. Oftast brukar alla barn gråta så fort jag försöker busa med dem men Tanja tog det tydligen med ro tuff brud som hon är. Efter många intressanta diskussioner och framför allt mycket ätbart sade vi hejdå för denna gången. Vi får försöka träffas vid jul igen. Har verkligen saknat att umgås med alla kompisar hemma. Det råder tyvärr en viss brist på den varan i Skövde eftersom jag kanske inte hade jätte mycket gemensamt med (inte illa ment) "datornördarna" i klassen. Tog ju ett tag innan jag upptäckte att det fanns en viss charm med datornördar ändå med och då var det liksom försent.

Efter grillat skjutsade jag hem Moa som inte hade en aning om att sista bussen till Falun gick vid tio (och att min mamma har barn(lång historia...)). :P Så då fick jag komma in och se hennes lilla charmiga lägenhet. Spröjsade fönster och massa förvaring. ;) Förlåt Moa att jag är så snokig av mig men jag älskar verkligen att se hur folk bor, mast för att jag själv bor i andrahand och inte får göra som jag vill i min lägenhet. Fy vilken inrednings nörd jag är egentligen. Men i alla fall, mer prat sen hem och stirra ut över sjön i mörkret. Något som jag har för ovana att göra när jag är hos föräldrarna i dalarna. Tycker om att filosofera medan båtarna far förbi med lanternorna på och fladdermössen dyker kring öronen på mig. Dessutom hade jag fått så mycket kaffe att jag omöjligt klarat av att sova ändå. 

 
 
MoaPoa

MoaPoa

27 juli 2009 12:39

Tyckte inte du var snokig, förstår ju om du vill ha inspiration från världens bästa MoaPoa haha! ;) Och förresten, hur skulle jag kunna veta att din mamma har barn?!! :D

http://www.verbaomnesliberant.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards