Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Halloween vs. Alla helgons dag.

Av Nina - 1 november 2008 13:14

Jag har aldrig riktigt förstått grejen med halloween. Varför behöver man en högtid som går ut på att kläut sig i diverser ruskiga kläder och springa runt och tigga godis hos grannarna när det är exakt samma sak som händer på påsken. Varför behöver vi ännu en högtid som till största del går ut på tonnårsfylla och skräckfilmer på tv? Det är klart att affärerna tjänar pengar på att sälja alla pumpor och häxutstyrslar men ska vi verkligen "gå på" deras idéer? Jag må vara tråkig och av den traditionella skolan när jag framför min åsikt. Den här tiden på hösten betyder alla helgons afton för mig. Jag vill inte se det som någon läskig dag för fördömdasjälars återuppväckelse. För mig är det en dag för att tända ljus vid gravarna och minnas dem som stod en nära och som inte finns mer. Att få gå runt på kyrkogården se på ljusen som sprider ut sig som stjärnor på en himmel och ägna dessa människor en tanke det är vad det handlar om för mig. Det är precis vad jag tänker göra. Det finns inget vi kan göra för att få dessa människor tillbaka eller tala om för dem att vi saknar dem, men ibland behöver man stanna upp för sin egen skull och minnas de fina stunder man haft tillsammans.  

 
 
MoaPoa

MoaPoa

3 november 2008 13:26

Du är utmanad! Besök min blogg för mer info!

http://livetsommoapoa.blogspot.com/2008/11/utmanin

 
Ingen bild

Eklund

26 november 2008 15:24

Men Nina, inte visste jag att du hade en blogg! Sånt måste jag få veta! =)
Vi ses förhoppningsvis kring jul! Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards