Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Hemtrevlig låda sökes.

Av Nina - 21 maj 2008 10:18

Efter en viss tids letande efter lägenheter har jag kommit fram till att det inte är värt besväret. Varför inte bara låna en av mor och fars gamla garnkartonger som står på vinden och skräpar. Det enda man behöver göra är att tömma ur de eventuella garnkoner som fortfarande finns kvar i den och sedan ta sin lilla låda och ge sig ut i världen. Lådor är mycket lättare att flytta på än vad lägnheter är. Man kan bo lite än här än där, som det passar sig. Vissa av mammas garnkartonger är också väldigt rymliga för att vara just kartonger. Med lite tur och några skarvar kanske man till och med skulle kunna ligga raklång. Sen är det det här med fönster man kan ju liksom klippa ut dem lite efter behov som man vill ha det. Jag har alltid frågat mig varför man har satt ett panoramafönster i badrummet på min (snart X) lägenhet, när jag alltid har velat ha ett fönster i taket för att kunna se på stjärnorna om natten. En annan fördel är att man kan föra så mycket oväsen man vill, ha 29 skadade svanar i lådan eller röka som en borstbindare där om man skulle känna för det. Jag äger min låda och jag gör vad jag vill i den utan att någon hyresvärd lägger sig i. Det bästa med att bo i en kartong är att ingen blir hysterisk och trycker upp ett sudd i ansiktet på en, när man lugnt försöker förklara att det faktiskt var tuschpennor som man ritade den fina igelkotten på väggen med. Jag borde få något pris för min underbara idé varför bor inte alla i kartonger ? efter allt tjat om att man vill ha nära till naturen borde ju detta vara det ultimata.

Fast det är klart att kartonger inte riktigt stoppar för vårt svenska klimat. Är det kallt är det väldigt kallt i kartongen. Är det regn är det väldigt blött. Om det åskar... ja ni förstår nog principen. Elektricitet och kartonger går inte heller särskilt bra ihop vilket betyder att jag skulle missa alla avsnitt av lost så vida jag inte campar framför någon annans tv varje onsdag. En annan nackdel är att det kan vara svårt att gömma sig för styckmördare i en låda, de verkar liksom inte acceptera att man faktiskt har gått in till sig låst dörren och rent tekniskt sett borde vara ti-fri. Nej nej de bara kapar lådan i två delar som en trollkar på cirkus och skrattar lite rått åt en, innan man sakta förblöder. Käre värld jag vill inte vara bostadslös ge mig någon stans att bo nu!

 
 
Ingen bild

Mallanbrallan

22 maj 2008 22:02

Hahaha, Nina, du är den roligaste jag vet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards