Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Saker som gör mig arg.

Av Nina - 6 maj 2008 08:52

Det finns få saker som gör mig så arg och upprörd som mobbing. Under min tid i skolan var det många "mobboffer" som avverkades, det var som att vissa personer i klassen behövde någon att trycka ned för att kunna bevisa sin egen styrka och så klart vågade ingen annan i klassen säga ifrån på skarpen. Jag minns hur jag mådde dåligt av detta men såklart vågade inte heller jag göra något för att stoppa detta. Jag gick igenom tiden i den klassen genom att förminska mig själv till en nästan osynlig storlek. Att ta plats var lika med att stå i riskzonen för att bli mobbad. Turligt nog rörde sig detta om mellan- och högstadiet, men när jag nu får höra att det finns vuxna människor som beter sig likadant blir jag rent ut sagt förbannad. Att frysa ut personer och prata skit om dem bakom deras ryggar trode jag hade stannat kvar på mellanstadiet men när det tydligen sker även bland vuxen personal på arbetsplatser kan man ju fråga sig vad som är fel med dessa människor. Hur ska dessa personer kunna föregå med gott exempel inför dem som är yngre? Och varför kan man inte visa varandra hänsyn och respekt även om man kanske inte kommer särskillt bra överrens? Sånna här saker gör mig fruktansvärt ledsen. Vad är det för fel på människor!?! 

 
 
MoaPoa

MoaPoa

6 maj 2008 20:51

Ja, mobbning är ngt som gör mig pissed of också och det sjuka är, som du säger, att även vuxna mobbas... Kika in i min blogg så får du se ett foto som förhoppningsvis gör dig gladare, och sen kan du läsa om min helg i stugan också. Allt bra annars? Kramar

http://www.boreshit.bloggagratis.se

 
Mallanbrallan

Mallanbrallan

7 maj 2008 00:06

Jaadu Nian. I höstas utspelade sig den här dialogen i vår klass:
Lärare - Är Nanna här?
Nanna - Japp!
Lärare - N .. anna?
Nanna - ?
Lärare - Är det ditt riktiga namn?
Nanna - Ja ... ?
Lärare - Men man kan väl inte heta så? Är inte det ett väldigt barnsligt namn?
Nanna - Eh ...
Lärare - Är det verkligen ditt dopnamn?
Nanna - Ja, det är det.

Vad ska man säga? Är inte det mobbing så vet inte jag. Och ingen, inte en jävel i vår klass (ink. mig) sa någonting. Fegt, men vad gör man?

http://malincarlehall.blogspot.com

 
Nian

Nian

7 maj 2008 16:48

Åh vad sur jag blir! Vilken knäpp lärare. Tänk om man varit snabbtänkt så man hunnit ge svar på tal i den situationen!

http://www.nian.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Din T =)

18 maj 2008 20:13

Tack Nina! =) håller med! sjuk situation! =/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards