Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Uppiggande telefonsamtal.

Av Nina - 5 mars 2008 17:48

Så har man spenderat eftermidagen med att sova igen. tänkte bara slumra till en liten stund och sen slutar det med att man ligger och vrider sig i ångest för att man vet att man borde gå upp och börja arbeta, eller åh hemska tanke ringa till Frankrike och grattulera mina Au-pair ungar som fyller 9 och 12. Inte för att själva grattulerandet är speciellt hemskt om det nu inte vore för att det måste ske på franska! Ligger kvar ett tag till och tänker att jag kanske skulle kunna unna mig att strunta i alltihopa, när telefonen plötsligt ringer och jag flyger upp för att svara. Det är så klart bara pappa som ringer men det är alltid trevligt att prata även om man är aningens nyvaken. I alla fall så övertalar han mig att ringa till Frankrike villket jag gör med hjärtat slående i bröstet. (inga som helst problem för mig att komma upp i maxpuls inte) Sen svarar Julia, au-pairen som var efter mig och jag får prata lite med henne och med Marjorie som var väldigt fåordig. Jag tror inte att hon förstod vem det var. Men åh vad söt hon lät det är helt sanslöst att hon redan är fyra och kan prata nu. Sedan fick jag ringa upp Thierry och Corinne som var på sjukhuset med Maxime igen. Han hade fått gastro...någonting men det var tydligen inget faligt. Blev riktigt orolig först då han nyss haft en njurtransplantation. Men allt var ok och han verkade glad att jag ringde och grattulerade på födelsedagen. Coco sa att han hade brustit ut i ett stort leende när han fick veta att det var jag. Hon sade att de tänker på mig och pratar om mig ofta och att jag är hjärtligt välkommen att komma och hälsa på dem igen. Och Max tyckte att jag pratade bra franska. De kan verkligen konsten att smickra en, men ok jag tar åt mig det. Är bara så fruktansvärt glad att jag faktiskt ringde och inte bara lät det hela rinna ut i sanden. Trode helt säkert att de hade glömt bort mig och hatade mig eftersom de inte hört av sig på mer än ett halvår. Men nu är jag bara så fruktansvärt GLAD!


Måste försöka få tid att hälsa på dem i sommar det skulle vara riktigt kul! Nu blir det en check av flygpriser igen tror jag! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards