Direktlänk till inlägg 12 februari 2008

Framtiden lockar

Av Nina - 12 februari 2008 15:29

Efter en underbar helg ännu en ny vecka och ännu en avklarad intervju. Det är lika roligt varje gång, jag älskar det. Det är så kul att åka runt och se hur det ser ut på olika bibliotek och man får verkligen en kick att fortsätta. Snart är det förhoppningsvis jag som kommer att gå där och ordna med bokuppställningar inköp och sagostunder. Det ska bli så fruktansvärt roligt att borja jobba och jag ser verkligen fram emot det. Kan inte riktigt bestämma villken sorts bibliotekarie jag vill bli, men jag har ju lite tid på mig än. Snart är det dags att säga upp lägenheten och starta nya äventyr. Det känns som att jag skulle vara färdig redan men jag har trots allt två år kvar att läsa och jag har ingen aning om vad jag vill läsa mer. Pedagogik och Datorvetenskap låter lockande men vi får se vad det blir. Har trots allt två månader till på mig att välja. Sen är det ju frågan om vart jag ska bo också, vågar man vara kaxig och säga upp lägenheten tills slutet av maj eller kommer vi att få bakslag på magistern så att vi måste jobba mer i juni också. Varför kan man inte spå i framtiden så att man visste om det ska gå bra eller inte? Det är frågan. Men å jag tycker att det här är väldigt roligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards