Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

På studieresa.

Av Nina - 5 februari 2008 19:52

Idag har jag och Bauk varit på studieresa. Det var en mycket spännande och lyckad dag får jag säga. Vi tog bussen på förmiddagen för att sedan spinga runt rätt planlöst och leta efter stadsbiblioteket. De hade satt skylten så att den pekade åt fel håll, jag lovar. Men en omväg genom stan och en ganska stark (dock inte i spice and rice starkt klass) baguett var väl ändå inte helt fel. Förde även en mycket intressant, vad ska det bli av oss och hur är det om 10år, diskussion. Tillslut hittade vi dock till biblioteket och gick en tur för att berundra hur fint och stort det var. Tänk att jobba på ett sådant ställe! :)

Eftersom vi hade lite tid över bev det ett parti schack, som jag vann med stor triumf. Ha ha. Sen var det samtalsdags. Och mötet med denna person var mycket spännande och överraskande på ett ganska speciellt sätt. Trodde att det skulle vara en man men det var en kvinna. Intervjun gick ändå bra när chocken lagt sig och vi fick många kloka idéer. Detta valde vi så klar att fira med en semla på kondis. Var ju trots allt semeldagen riktigt god var den. Satt där ett tag tills Bauk började viffta och skrika hejvilt att "det är han! det är han" tydligen var det Cs x som hon spanat in på bilderna på facebook. Bauken messar C som i sin tur ringer Xet som säger att han sett oss glo. Pinsamt. Pinsamt även att jag märker på bussen hem att jag haft gylfen öppen hela dagen. Men jag ska inte klaga på detaljer, det var en trevlig studieresa och en trevlig dag. Ringde honom och pratade idag med villket alltid är lika trevligt och fick mig på om möjligt bättre humör. Får besök i helgen i alla fall, så nu blir det till att skynda med tentan. :) Underbara dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards