Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Dags att skaffa blogg.

Av Nina - 19 januari 2008 15:15

Idag bestämde jag mig för att jag inter har nog med dumma tidsfördriv, så varför inte skaffa en ny hobby. En blogg vore väl trevligt? För det räcker inte med lunar, facebook, msn, och för att inte tala om den gröna hästen på neopets.com som jag redan ägnat 372 dagar på att mata och leka med. Det finns en såndär räknare som talar om hur många dagar djuret har levt, man kan även se denna mätare som en ständigt ökande frekvens av min egen dummhet. Men vad gör man inte när ett sött litet (förvisso elektroniskt och inte speciellt socialt) djur ber om att bli omändertagen? Inte säger man då "nej du får allt klara dig själv". Vi pratade igår om ledsna nallebjörnar som man tog sig an som liten endast av dåligt samvete, så är det med min häst, och antagligen snart även med denna blogg.


Men men, än är man glad och i gasen och en summering av livet kanske vore på sin plats. Är ledig denna helgen mellan två kurser och det känns otroligt konstigt att inte ha någonting att göra. Eller ok där ljuger jag för jag har massor med saker att göra. Disken växer på hög i diskhon. Jag borde instalera ett program på datorn och ordna med en webbkamera till min nya kurs, jag borde spela gitarr, pussla klart mitt 1500bitars pussel så att jag kan damsuga golvet. Jag borde också ta tag i projektet att laga min cykel.

Men det är skönare att slappa.


Så på tal om cyckeln. Jag har alltid skämtat om att jag kommer att dö ung i en trafikolycka. Jag är väl inte känd för att vara jätte uppmärksam när jag förflyttar mig och visst har det varit nära ett par gånger. I Falun där jag tillbringat en del tid stannar alla bilar bara man står 10m från ett övergångsställe och ser ut att kanske vilja gå över vägen och då är det liksom bara att lunka på. Men nu glömde jag ju att jag var i Borås så jag cyklar glatt över vägen och där är det en bil.....

Och jag tänker: Borde inte han stanna? han stannar inte! borde jag stanna? borde jag svänga? Vi kommer att krocka! Vi krockar! Jag flyger! Borde jag försöka att inte ramla? Nej jag lägger mig nog här i den mysiga vattenpölen istället! 


Så nu när jag redan blivit påkörd så blir jag nog riktigt gammal istället och det är ju bra! Mat pengar fick jag också av chauffören, mycket possitivt ur en enda liten krock. Det tråkiga är att min cykel är obrukbar för tredje gången på ett år. Så om någon har ett cykelframhjul till övers?



 
 
Ingen bild

Love

20 januari 2008 16:19

Yay! Nina bloggar! =) Nu kommer frågan - varför har du inte sagt nåt? =P

 
Ingen bild

Nina

20 januari 2008 17:06

Hej Love!
Visst är det trevligt! Skaffade bloggen igår men lade in alla gamla bloggar från Lunar storm, där av alla gamla dumma skriverier. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards