Direktlänk till inlägg 2 februari 2007

en (från normal till jätte konstig) dag.

Av Nina - 2 februari 2007 14:32

18:47


En sån dag! Idag har det varit en sån där dag som börjar helt normalt med att väckarklocka ringer och man tänker (kanske inte allt för oväntat) jag vill sova en timme till. Så det gjorde jag, för jag hade tid till det struntade i att plugga till seminariet bara. Sen for jag till skolan med min cykel i den alltid lika (för att vara optimist) fuktiga boråsluften. Seminariet fortflöt och det är här de konstiga sakerna börjar att hända. Jag pratar och säger fakstiskt en del riktigt marta grejjer så där så att alla stannar upp och tittar på mig och tänker: " Hon måste vara en riktigt smart tjej, varför har inte jag tänkt på det" Det var konstigt eftersom jag inte läst så mycket alls. Sen tog seminariet slut och det var också skummt eftersom dessa seminarier alltid brukar hålla på alldeles för länge. Då gick jag till biblioteket och letade upp Anton som satt och pluggade (jätte konstigt). Sen skulle vi cyckla till halens lagerbutik för att köpa en fåtölj till mig, men vi tog en ny väg och hamnade på en massa konstiga ställen. Kom dock fram tillslut och hittade min fåtölj. Bara 250 kr (kostigt) fast sen var ju färgen också rätt ja hm ni förstår nog... Sen skulle vi få hem den också och som tur var så hade jag en jätte smart idé om att det skulle funka att lägga fåtöljen över cykeln och det funkade ju i princip. Lite svårt att styra bara (drog extremt mycket åt vänster/höger/vänster/höger) och lagom underbart att det började regna mer och mer på min oinplastade fåtölj... Så där gick vi jag föst med min cykel och fåtöljen ovanpå (fnissandes som en tok). Alla tittade så konstigt på oss. Anton med sin cykel nån meter bakom och det vete gudarna vad han tänkte. Det är långt att gå med en fåtölj på en cyckel i spöregnet, ovasett hur långt det är och när vi äntligen kom hem var jag mer än trött. Lagade mat och diskade sen tittade vi på mr Bean (han om någon är konstig) i min gamla soffa. Ingen ville sitta i den nya fåtöljen fast den inte lutar.

Ä'nt'é könstut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 18 mars 2015 20:02


Idag har jag varit kompledig för att jag jobbade i lördags. Just idag kändes det som en skänk från ovan. Har varit rätt trött och nere de sista dagarna men idag fick jag sova ut. Fick fixat massa hemma också diskat städat och handlat så jag ska slipp...

Av Nina - 21 oktober 2014 20:59

Var ett tag sen jag skrev här igen. Jobbar ju en massa så jag har inte så mycket kul att skriva om mitt privat liv. Förra helgen hade jag ju tack och lov finbesök av mina gamla kompisar från Högskolan så det var väldigt trevligt! Och helgen dessförin...

Av Nina - 24 september 2014 07:54

Igår var jag med i lokalradion och gav boktips. :) Det var första gången men fler kommer det bli eftersom vi fuskat lite och spelat in i förskott. Varje tisdag framöver kan man lyssna på mina och mina jobbarkompisars boktips på radio floda vid 9.30 e...

Av Nina - 28 juli 2014 08:22

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Av Nina - 28 juli 2014 07:52

Idag är semestern slut och jag börjar jobba igen. Lyckades ju sysselsätta mig hela semestern, men nu ska det bli trevligt med lite rutiner igen. Kul att få öppna upp efter sommaren och se om våra besökare saknat oss i år med. Första dagen brukar det ...

Ovido - Quiz & Flashcards